چرا تصویر دوربین مداربسته تار می شود؟

علت تار شدن تصویر در دوربین مداربسته

چرا تصویر دوربین مداربسته تار می شود؟ دلایل تار شدن تصویر در دوربین مداربسته را آورده ایم.

 

  • افت ولتاژ دوربین مدار بسته

هنگامی که ولتاژ ورودی دوربین مدار بسته از حد مجاز 9 ولت کمتر باشد، تصاویر دوربین مدار بسته کیفیت خود را از از دست داده و تار می شوند. برای رفع این مشکل منبع تغذیه دوربین را عوض کنید تا ولتاژ تقویت شود.

 

  • تنظیم نبودن فوکوس لنز دوربین

یکی دیگر از دلایل تار شدن تصویر دوربین مدار بسته این است که لنز دوربین فوکوس نباشد. فاصله کانونی عدسی‌ های لنز دوربین مدار بسته باید تنظیم شوند تا بتوانند تصویری شفاف را به سنسور دوربین برسانند. عدم تنظیم فوکوس لنز باعث می شود که تصویر تار باشد‌. برای رفع این مشکل لنز را تنظیم کنید.

 

  • افت سنسور تصویر دوربین مدار بسته

یکی از مشکلات دوربین‌های مدار بسته افت سنسور می‌ باشد. سنسورهای ارزان و بی کیفیت پس از مدتی دچار افت می شوند. افت سنسور باعث تار شدن تصویر خواهد شد و شما نیاز دارید که برای تعمیر دوربین مدار بسته خود اقدام کنید. برای رفع این مشکل  سنسور معیوب را با سنسور جدید و با کیفیت تعویض کنید.

 

  • کثیف شدن سنسور تصویر دوربین مدار بسته

یکی از مواردی که تعمیرکار دوربین مدار بسته مجرب معمولا توصیه میکند، دقت در هنگام خرید است.اگر دوربین مدار بسته ارزان خریداری کنید، باید منتظر نفوذ آب و گردوغبار به داخل دوربین باشید. با ورود گرد و خاک به داخل دوربین سنسور تصویر کثیف می شود و بنابراین تصویر تار خواهد شد. برای رفع این مشکل سنسور تصویر را تمیز کنید. برای تمیز کردن سنسور ابتدا لنز را از برد جدا سازید و سپس با استفاده از الکل سفید یا گوش پاک کن سنسور را تمیز کنید.

بدون نظر

نظر خود را بنویسید

* ایمیل شما منتشر نخواهد شد.